قوانین و مقررات

قوانین و مقررات آسیا تکنولوژی

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی آسیا تکنولوژی، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین آسیا تکنولوژی است، تقاضا می شود آن را به دقت مطالعه فرمایید.

 

تعاریف و قوانین و مقررات

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

فروشگاه: فروشگاه اینترنتی آسیا تکنولوژی
سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی آسیا تکنولوژی به آدرس www.Asiatechnology.ir
محتوای سایت: شامل متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ می باشد.
کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت آسیا تکنولوژی شده باشد، کاربر تلقی می شود.
عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.
مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.
سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.
استعلام: ارسال سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییر قیمت احتمالی.

 

ثبت سفارش

1- جستجو و انتخاب کالا

برای جستجوی کالای مورد نظر خود در سایت آسیا تکنولوژی، از سه روش می‏‌توانید استفاده کنید:

- استفاده از ابزار نوار جستجو (در صورتی که مدل یا برند مورد نظر خود را از قبل انتخاب کرده باشید)
در قسمت بالای صفحه‌های سایت یک ابزار جستجو وجود دارد و شما می‌‏توانید با تایپ نام یا بخشی از نام آن کالا در نوار جستجو ، به صورت مستقیم به سراغ محصول مورد نظر خود بروید. 

 

- استفاده از بخش بندی گروه‌های کالا
زیر ابزار نوار جستجو ، گروه بندی کالا قرار دارد که  با قرار دادن نشان‏گر موس بر روی هر یک از آنها ، دسته بندی محصولات مرتبط آن گروه کالا نمایش داده می‌‏‏شود.
سپس با  کلیک کردن بر روی دسته بندی‏‏‌های کالا ، شما به صفحه‌ی جستجوی پیشرفته منتقل می‌شوید که می‌‏‏توانید بر اساس سازنده، نوع یا رنگ جستجوی خود را محدود کنید.
در مراحل بعدی، می‌‏‏توانید از ابزار جستجوی پیشرفته سایت استفاده کنید و با انتخاب ویژگی‌‏‏هایی که برای شما اهمیت بیشتری دارند در کنار محدود کردن دامنه قیمت کالا، کالای مطلوب خود را راحت‏‏‌تر انتخاب کنید.

 

2- اضافه کردن کالا به سبد خرید
پس از انتخاب کالایی که تصمیم نهایی برای خرید آن دارید، با کلیک کردن بر روی گزینه اضافه به سبد خرید، وارد صفحه سبد خرید می‌‏شوید. اگر قصد خرید کالاهای بیشتری را دارید، آنها را نیز به سبد خرید خود اضافه کنید تا به صورت یک سفارش برای شما پردازش و ارسال شوند. لازم به ذکر است که اگر مبلغ مجموع کالاهای سفارش‌ شما بیشتر از سیصد هزار تومان شود، در تهران و بیشتر از هفتصد هزار تومان شود، در سراسر ایران مشمول تحویل رایگان آسیا تکنولوژی خواهد شد.


3- نهایی کردن خرید

پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، باید سفارش خود را طی 4 مرحله زیر تکمیل و نهایی کنید:
1) ورود به آسیا تکنولوژی،  2) اطلاعات ارسال سفارش،  3) بازبینی سفارش  و  4) اطلاعات پرداخت.
اگر بدون وارد شدن در سایت کالاهای موردنظرتان را به سبد خرید اضافه کرده باشید، باید در مرحله "ورود به آسیا تکنولوژی" با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت ‏‌شوید. اگر قبلاً حساب کاربری در آسیا تکنولوژی نداشته‌اید می‌‏‏توانید به راحتی در چند ثانیه و با وارد کردن ایمیل و مشخصات خود، ابتدا عضو سایت شده و سپس سبد خرید خود را ثبت کنید. سپس با طی مراحل بعدی، سفارش شما ثبت و آماده پردازش خواهد شد.
در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی می‌توانید به بخش پرسش‌های متداول مراجعه نمایید.

 

روشهای پرداخت

به منظور تامین رفاه هر چه بیشتر مشتریان، فروشگاه کلیه راهها و روشهای ممکن پرداخت را برای مشتریان فراهم نموده است:

 پرداخت آنلاین (پرداخت از طریق درگاه بانکی)
 واریز به حساب بانکی
 کارت به کارت
 پرداخت در محل ویژه مشتریان ساکن شهر تهران (بصورت نقدی)

 

روشها، هزینه و مدت زمان ارسال 

روشهای ارسال سفارش ها

 سفارشات در شهر تهران صرفا توسط پست تیپاکس و یا پیک مخصوص آسیا تکنولوژی ارسال می گردد.
 در شهرهای مجاور شهر تهران، سفارش ها علاوه بر پست تیپاکس، توسط شرکت پست نیز ارسال می گردند.
 در سایر استان ها غیر از استان تهران، سفارش ها از سه طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، باربری و پست تیپاکس ارسال می گردند.

توجه: در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد. در این موارد و به منظور احتیاط بیشتر، فروشگاه کالا را تا سقف ممکن بیمه می نماید (در صورتیکه شرکت مربوطه بیمه ارسال داشته باشد) تا نگرانی از بابت خسارت احتمالی برای مشتریان وجود نداشته باشد.

لذا در صورتیکه مشکلی برای کالا بوجود آید، فروشگاه در راستای اهداف مشتری مدارانه خود، پیگیری های لازم را برای مشتریان انجام می دهد اما پرداخت کننده خسارت، باربری مربوطه می باشد.

لازم به توضیح است که در صورتیکه مشتریان تمایل به ارسال کالای از طریق باربری مورد نظر خود را داشته باشند، اینکار برای ایشان انجام خواهد گردید.

حال با توجه به آنکه معمولا شرکتهای باربری در مواقع بروز حوادث، پاسخگویی مناسب را ندارند، فروشگاه آسیا تکنولوژی مستقیما امکان بیمه کالاها رو فراهم نموده است. 

در هر صورت مشتریان باید توجه داشته باشند تمام این موارد منوط به آن است که قبل از تحویل گرفتن کالا، صحت و سلامت ظاهری آن را بررسی و در صورتیکه کالا ایراد داشته باشد، آن را تحویل نگرفته یا رسید مبتنی بر دریافت کالا بصورت صحیح و سالم را امضاء نکرده باشند و بلاقاصله فروشگاه را مطلع نمایند.

علاوه بر بیمه، فروشگاه گزینه بسته بندی سفارشی (که شامل پوشش های اضافی در بسته بندی می باشد) را نیز برای اطمینان خاطر بیشتر مشتریان اضافه نموده است.

 

هزینه ارسال

هزینه ارسال برای روش های مختلف بصورت مکانیزه و بر اساس وزن کالا یا کالاها و شهر مقصد، محاسبه و در هنگام ثبت سفارش به مشتری نمایش داده می شود.

لازم به توضیح است که همواره امکان درخواست مذاکره برای ارسال رایگان کالاها برای تمام نقاط کشور وجود دارد.

مدت زمان تحویل سفارش ها

سفارش های شهر تهران

مدت زمان تحویل کالاها در شهر تهران بر اساس روش انتخابی از کمتر از 3 ساعت در روش ارسال فوری تا حداکثر 2 روز کاری برای سفارش های ارسال رایگان می باشد.

توجه: سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیرمترقبه، در یک بازه زمانی 2 ساعته که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیراینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.

 

سفارش های ارسال شده توسط پست و باربری

سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، در صورتیکه قبل از ساعت 15 نهایی شده باشند، در همان روز تحویل پست یا باربری خواهند شد، اما چنانچه بعد از این ساعت نهایی شده باشند، در روز کاری بعد تحویل خواهند گردید.

شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً 24 تا 48 ساعت بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.

 

نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

 مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
توجه: در صورتیکه مشتری بدون تطبیق دادن سفارش با کالا، آن را از بسته بندی اولیه خارج نماید، حتی در صورت مغایرت امکان عودت وجود ندارد.
 مشتری موظف است در هنگام تحویل گرفتن سفارش، تمام کالاهای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرد.

 

توجه: در زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی، مشتری موظف است در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دچار ایراد گردیده باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نمایید، هیچ اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا قابل قبول نخواهد بود و فروشگاه مسئولیتی در قبال مشکلات بعدی نخواهد داشت، زیرا علیرغم اینکه کالا تا سقف ممکن بیمه گردیده است، به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت وجود ندارد.

تعریف تحویل ظاهری: تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی گردد و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته باشد.


 هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت، بدین منظور به مشتریان توصیه می گردد قبل از امضاء نمودن رسید تحویل کالا، به دقت ظاهر کالا را بررسی نموده و در صورتیکه کوچکترین ایرادی داشت، از تحویل گرفتن سفارش خودداری و موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نمایند.
 طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آن آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.
 طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس آن را تحویل بگیرد.

 

اولین نفری که مطلع می شود، باشید!

  • دوربین مداربسته، دزدگیر
آسیا تکنولوژی